21 Ιουνίου 2013

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ 20/6/2013


Αχαρνές, 20/6/2013

                                                                                                                     Α.Π. 125/6.2



Ο πρόεδρος του ΕΚΒΑΑ, κ. Β. Κωστόπουλος, με τη συνέντευξη τύπου στις 19-6-2013 στη Λέσχη Αξιωματικών (καθώς ο ίδιος είναι απόστρατος αξιωματικός), κατάφερε να θέσει στο επίκεντρο της δημόσιας συζήτησης το ΙΓΜΕ, ως πρωτοφανές κέντρο ανομίας, παραποιώντας κατάφωρα την αλήθεια, και συκοφαντώντας τους εργαζόμενους στο Ινστιτούτο, με προφανή στόχο να πάρει το ΙΓΜΕ πρώτη θέση στους υπό εκκαθάριση δημόσιους οργανισμούς, ακολουθώντας πιστά το πρότυπο της ΕΡΤ.
Οι εργαζόμενοι στο ΙΓΜΕ, έχουν υποχρέωση να πληροφορήσουν ορθά την κοινή γνώμη και να υπερασπιστούν ένα δημόσιο οργανισμό, το κρατικό γεωλογικό ινστιτούτο της πατρίδας μας, το οποίο το έχει άμεση και απόλυτη ανάγκη η ελληνική κοινωνία και Πολιτεία.
Σε σχέση με τις "αποκαλύψεις" και δηλώσεις του κ. Β. Κωστόπουλου, ο οποίος ορίστηκε στη θέση του προέδρου του ΕΚΒΑΑ από τη ΔΗΜΑΡ, με βάση την ποσόστωση 4-2-1 της τρικομματικής, σημειώνουμε συνοπτικά τα παρακάτω:

1.Το συμβόλαιο με την Εθνική Ασφαλιστική, το οποίο "ανακάλυψε" ο κ. Κωστόπουλος και ισχυρίζεται ότι "αφορά ένα πρόσθετο εφάπαξ που προκάλεσε δημόσια δαπάνη 50 περίπου εκ ΕΥΡΩ χωρίς να υπάρχει η απαραίτητη νομοθετική εξουσιοδότηση της πολιτείας για μια τέτοια ενέργεια και χωρίς να γίνουν ποτέ οι έλεγχοι που το Υπ. Οικονομικών άρχισε να απαιτεί από την άνοιξη του 2011" δεν είναι εφάπαξ αλλά αποτελεί  παροχή προς τους εργαζόμενους που δόθηκε με την Συλλογική Σύμβαση εργασίας του 1987 έναντι αυξήσεων (της τάξης των 15-20% που εδίνοντο λόγω του καλπάζοντος πληθωρισμού) στα πλαίσια μιας πολιτικής  που ασκούσε η τότε Κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ για την ενίσχυση των ιδιωτικών ασφαλιστικών εταιρειών. Το Ασφαλιστήριο Συμβόλαιο (ΑΣ) που συνήφθη μεταξύ της Εθνικής Ασφαλιστικής (μετά από διαγωνισμό  που συμμετείχαν δέκα ασφαλιστικές εταιρείες)και της Διοίκησης του ΙΓΜΕ το 1989   προς υλοποίηση της ΣΣΕ του 1987 αποτελούσε μια γνήσια υπέρ τρίτων σύμβαση. Με βάση το ΑΣ κατακρατούνταν από τον μισθό των εργαζόμενων  του ΙΓΜΕ  ένα ποσό που μαζί με ένα ποσό που όφειλε να καταβάλλει η Διοίκηση διαχειρίζονταν από την Εθνική, η οποία με βάση το ΑΣ διασφάλιζε συγκεκριμένες παροχές στους εργαζόμενους με την υποχρέωση η Διοίκηση του ΙΓΜΕ να διατηρεί επαρκή αποθεματικά.
Ανάλογα ΑΣ συνήφθεισαν την ίδια περίοδο  με πολλές ιδιωτικές ασφαλιστικές εταιρείες και φορείς του Δημόσιου και ευρύτερου Δημόσιου τομέα.
Τόσο το αρχικό ΑΣ όσο και οι όποιες τροποποιήσεις του, έγιναν με απόλυτα διαφανή και νόμιμο τρόπο μέσω Συλλογικών Συμβάσεων και Διαιτητικών Αποφάσεων τις οποίες γνώριζαν και ενέκριναν οι Υπουργοί των εκάστοτε Υπουργείων που προϊσταντο του ΙΓΜΕ,  το Υπουργείο Οικονομικών που ενέκρινε τον Τακτικό Προϋπολογισμό του ΙΓΜΕ, αφού όλες οι σχετικές εκταμιεύσεις της Διοίκησης για το ΑΣ γίνονταν από κωδικούς που προβλέπονταν από το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους, καθώς και από το Υπουργείο Εργασίας που είχε την ευθύνη για την υλοποίηση των ΣΣΕ.
Η ανώμαλη εξέλιξη στην πορεία του ΑΣ προήλθε από τις υποχρεωτικές μετατάξεις 176 εργαζόμενων που έγιναν από την Κυβέρνηση το 2000 και ένα αριθμό 30-40 συναδέλφων που αποχώρησαν λόγω πανικού από το ΑΣ διασφαλίζοντας το 40% της προσδοκίας τους, καθώς και από τις ραγδαίες συνταξιοδοτήσεις (οι περισσότερες των οποίων έγιναν πρόωρα) στη περίοδο 2009 -2013.
Το έλλειμμα που δημιουργήθηκε το 2000 αναγνωρίστηκε από την Πολιτεία και καλύφθηκε στην περίοδο 2003 - 2008 με βάση ΣΣΕ που υπογράφηκε το 2003. Επειδή όμως υπήρξε μεγάλη καθυστέρηση στην καταβολή του ελλείμματος από τη Διοίκηση του ΙΓΜΕ (από το 2000 ολοκληρώθηκε το 2008) αλλά είχε αλλάξει και η ηλικιακή σύνθεση του προσωπικού (αφού με τις μετατάξεις αποχώρησαν οι νεώτεροι και έμειναν οι μεγαλύτεροι) απαιτούνταν και νέα ενίσχυση του αποθεματικού του. Για το σκοπό αυτό, με απόφαση του ΟΜΕΔ, το ΙΓΜΕ ανέλαβε την υποχρέωση να ενισχύσει το ΑΣ με 2 εκ. Ευρώ. απόφαση που υλοποιήθηκε εν μέρει αφού στο ΑΣ κατεβλήθησαν μόνο 750 χιλ. Ευρώ ενώ τα υπόλοιπα διεκδικούνται δικαστικά από το Συνδικάτο.  Την απόφαση αυτή είχε συνομολογήσει εκτός της Διοίκησης του ΙΓΜΕ και ο τότε Γεν. Γραμματέας του Υπ. Ανάπτυξης κ. Μουσουρούλης, εκφράζοντας τις πολιτικές διαθέσεις των τότε υπουργών κ. κ. Σιούφα (ο οποίος είχε δηλώσει χαρακτηριστικά τότε ότι το κράτος δεν είναι μπαταχτζής και πρέπει να πληρώνει τις υποχρεώσεις του) και κ. Φώλια (ο οποίος έκανε ειδική νομοθετική ρύθμιση ώστε να μπορεί να ενισχύεται το ΑΣ και από έσοδα του ΙΓΜΕ που προέρχονταν από έργα υπέρ τρίτων που συνήθως άφηναν κέρδη στο Ινστιτούτο).
Θέλουμε να σημειώσουμε ενδεικτικά για την κακοήθεια της ενημέρωσης του κ. Κωστόπουλου, ότι γνωρίζει ή όφειλε να γνωρίζει ότι για το θέμα του ΑΣ υπάρχει  αλληλογραφία Διοικήσεων του ΙΓΜΕ και Συνδικάτου με υπουργούς όπως οι κ.κ. Χριστοδουλάκης, Δρυς, Τζοχατζόπουλος, Σιούφας, Φώλιας, Χατζηδάκη, Μπιρμπίλη, Σαχινίδης κ.α..
Η Διοίκηση του ΙΓΜΕ ενώ παρακρατούσε από τους εργαζόμενους το ποσοστό που τους αναλογούσε (χωρίς για μεγάλα χρονικά διαστήματα να τα καταθέτει στο ΑΣ διαπράττοντας ποινικό αδίκημα) από Νοέμβρη του 2011 σταμάτησε να καταβάλλει το ποσό που της αναλογούσε με αποτέλεσμα η Εθνική να διακόψει το ΑΣ .μονομερώς,  από τον Μάιο.    
Έτσι σήμερα όντως υπάρχει ένα μεγάλο χρέος προς του ίδιους τους συνταξιούχους (250 άτομα)  που από το καλοκαίρι του 2009 δεν έχουν πάρει τις προβλεπόμενες παροχές (περίπου 17 εκ. Ευρώ) και έχουν προσφύγει δικαστικά διεκδικώντας τις. Μετά δε την άρνηση της Διοίκησης στην πρόταση του Συνδικάτου, να υπάρξει μια συμβιβαστική από κοινού διακοπή του ΑΣ, καταγράφοντας τα οφειλόμενα μέχρι σήμερα στους εν ενεργεία υπαλλήλους ως ληξιπρόθεσμες οφειλές του Δημοσίου, ποσό που θα προσέγγιζε όντως τα 31 – 32 εκ.  Ευρώ, οι εν ενεργεία συνάδελφοι προσφεύγουν δικαστικά διεκδικώντας την πλήρη προσδοκία και τους τόκους υπερημερίας. Έτσι το διεκδικούμενο ποσό συνολικά θα ξεπεράσει τα 60 εκ. Ευρώ.
Σημειώνουμε ότι η πρώτη Πρωτόδικη Απόφαση που εκδόθηκε όχι μόνο δικαιώνει τον προσφεύγοντα συνάδελφο ως προς την παροχή αλλά υποχρεώνει το νυν ΕΚΒΑΑ να καταβάλλει και τους τόκους υπερημερίας.
Επειδή δε επιχειρείται γενικότερα μεγάλη παραπληροφόρηση και ψευδολογία σχετικά με τις αποδοχές ή και τις παροχές των εργαζόμενων στον ευρύτερο Δημόσιο Τομέα, σημειώνουμε ότι τα τελευταία 4 χρόνια έχουμε χάσει πάνω από το 48% των αποδοχών μας, γεγονός που μειώνει σημαντικά και την παροχή του ΑΣ, παροχή που το 2009 ήταν κατά μέσω όρο 93 χιλ. Ευρώ ενώ σήμερα κυμαίνεται στα 65 χιλ. Ευρώ.
Σημειώνουμε ότι οι συνολικές αποδοχές των εργαζόμενων στο ΙΓΜΕ δεν αποτελούν ούτε ένα χιλιοστό των οικονομικών κερδών που επέφερε η έρευνα και η δράση του στην Ελληνικής οικονομία, καθώς και τις  μη δυνάμενες να κοστολογηθούν οικονομικά περιβαλλοντικές παρεμβάσεις του.


Σημειώνουμε επίσης ότι Διοίκηση και ΥΠΕΚΑ επιχείρησαν με συνειδητό τρόπο να παραπλανήσουν το νομικό σύμβουλο του Κράτους, αποκρύπτοντας ΣΣΕ και όρους του ΑΣ, γεγονός που υπέπεσε στην αντίληψη μας και ενημερώσαμε ορθά.
Ο μέγας εξυγιαντής  κ. Κωστόπουλος ενώ γνώριζε την θετική ανταπόκριση του Υπουργού ΠΕΚΑ κ. Λιβιεράτου για εύρεση συμβιβαστικής λύσης στη λύση του ΑΣ, φρόντισε να την υπονομεύσει με προσφυγή σε ποινικά δικαστήρια εν αγνοία του ΔΣ του ΕΚΒΑΑ και της νομικής υπηρεσίας του φορέα, διασπαθίζοντας το δημόσιο χρήμα με την χρησιμοποίηση εξωτερικών ακριβοπληρωμένων δικηγόρων, κατηγορώντας τη νομική υπηρεσία του φορέα για πλημμελή λειτουργία.
Υπό όψη εδώ ότι ενώ κατηγορεί το Συνδικάτο αρνείται να του κοινοποιήσει την μηνυτήρια αναφορά εναντίον του.

2. Στη συνέντευξη τύπου, ο κ. πρόεδρος  αναλαμβάνει επίσης να διαστρεβλώσει πλήρως την λειτουργία 70 χρόνων του ΙΓΜΕ, θεωρώντας ότι όλες οι Διοικήσεις ήταν "λαμόγια" αφού "δεν πραγματοποιούσαν κανένα έλεγχο". Αποκρύπτει συνειδητά τον έλεγχο που ασκούσαν οι οικονομικές υπηρεσίες  των Υπουργείων Ανάπτυξης,  μετά  του ΠΕΚΑ, παράλληλα με το Υπ. Οικονομίας, αποκρύπτει ότι οι ορκωτοί λογιστές παρέδιδαν ετήσιες εκθέσεις που διαβιβάζονταν στα αρμόδια Υπουργεία, καθώς και τους ελέγχους των εκάστοτε ειδικών υπηρεσιών για την οικονομική και διαχειριστική λειτουργία των ΔΕΚΟ.  Επίσης προσπαθεί σκόπιμα να παρακάμπτει το γεγονός ότι για τα έργα  που έφερε σε πέρας το Ινστιτούτο στο πλαίσιο των διάφορων Κοινοτικών πακέτων στήριξης, έγιναν διεξοδικοί και εξονυχιστικοί έλεγχοι και η διαχείρισή τους από το ΙΓΜΕ θεωρείται υποδειγματική.
 3. Όσο για τη "παρατράπεζα", που υποτίθεται ότι λειτουργούσε σκόπιμα, αποσιωπά ότι αφορούσε διευκολύνσεις εργαζόμενων με σοβαρά προβλήματα υγείας ή τεράστια οικονομικά προβλήματα, στους οποίους χορηγούνταν προκαταβολές έναντι μισθών που δεν υπερέβαιναν τα 5000 Ευρώ και παρακρατούνταν μέσα από την μισθοδοσία τους άμεσα. Το σύνολο του ποσού που αναφέρει ο πρόεδρος του ΕΚΒΑΑ για 120  χιλ. Ευρώ ως δάνεια αφορά τέτοιες διευκολύνσεις περίπου  35 εργαζομένων, για κάποιους από τους οποίους υπήρξε έγκριση ΔΣ, ενώ άλλοι εξυπηρετήθηκαν "ατύπως" από το προηγούμενο Γ.Δ/ντή  (ο οποίος βόλεψε και τον εαυτό του).

4. Σχετικά με την αναφορά στα χρέη των Δήμων για ερευνητικές εργασίες που έχει προσφέρει το ΙΓΜΕ, προσπαθεί να καταδείξει ότι είτε οι υπηρεσίες είτε οι Διοικήσεις υπερχρέωσαν το  Ινστιτούτο, όταν είναι γνωστό ότι η οικονομική κατάρρευση του  ΙΓΜΕ όπως και των Δήμων οφείλεται στις κεντρικές πολιτικές αποφάσεις της Κυβέρνησης.

Γενικά, από την αρχή της θητείας του κ. προέδρου, όλοι οι εργαζόμενοι και ιδιαίτερα αυτοί των Διοικητικών υπηρεσιών, κατηγορήθηκαν από αυτόν ως "λαμόγια" και τεμπέληδες, προκειμένου να παρουσιάσει τον φορέα (ΙΓΜΕ +ΕΚΠΑΑ) ως αναξιόπιστο που χρήζει διάλυσης και επαναδημιουργίας.   
Για όλα τα κακά τελικά φταίει το Συνδικάτο των εργαζομένων, το οποίο τολμά να έχει άποψη και για επιστημονικά και πολιτικά ζητήματα ανάπτυξης, αφού αξιοποιώντας την πείρα και την κοινωνική ευαισθησία των συναδέλφων επιστημόνων, εναντιώνεται ή και καταγγέλλει πολιτικές που εφαρμόζονται στον Ορυκτό Πλούτο ή στη Διαχείριση των Υπόγειων νερών ή και στο Περιβάλλον.
Ο κ. Πρόεδρος θέλει να αναδείξει επίσης ως πρόβλημα τη σύνθεση του προσωπικού του Ινστιτούτου, με ψευδή στοιχεία για τη σχέση μεταξύ επιστημονικού και Διοικητικού προσωπικού (1/1.5), αποκρύπτοντας ότι ένα μεγάλο μέρος του προσωπικού είναι τεχνικοί και εργοδηγοί απόλυτα χρήσιμοι για την εφαρμοσμένη έρευνα.
Από ότι φαίνεται μόνο σε ένα τμήμα του επιστημονικού προσωπικού αναγνωρίζει επάρκεια και επόμενα όλο το υπόλοιπο θεωρείται περίσσευμα.

Θα μπορούσαμε να δεχτούμε ότι η επιπολαιότητα ή και η άγνοια του γνωστικού αντικειμένου, δεν επέτρεψαν στον κ. Πρόεδρο να διαμορφώσει σαφή εικόνα, για αυτό προβαίνει σε άστοχες κρίσεις και συμπεράσματα. Όμως είμαστε πεισμένοι ότι δεν ισχύει, γιατί επί δικής του θητείας υπάρχουν ερωτηματικά που δεν συνηγορούν για την αξιοπιστία των απόψεων του όπως προκύπτουν από τις συνεδριάσεις του ΔΣ που προεδρεύει:
Πως δηλαδή, ενώ δεν έχει εισήγηση από αρμόδιους υπηρεσιακούς παράγοντες, προχώρησε σε προσλήψεις συμβούλων για ερευνητικά αντικείμενα που δεν ασχολείται καν ο φορέας, και μάλιστα κάποιων εξ΄ αυτών συνταξιούχων, με τρόπο που να μη καταγράφεται η απασχόληση τους από το ΙΚΑ;
Πως πάλι, ανέθεσε σε εξωτερικούς νομικούς συνεργάτες εργασίες νομικής φύσης, χωρίς και πάλι την εισήγηση του αρμόδιου νομικού συμβούλου του φορέα, ο οποίος μάλιστα με επιστολή του υπαινίσσεται τη διασπάθιση δημοσίου χρήματος;
Πως προχώρησε στην καταβολή δύο δόσεων στην ιδιωτική εταιρία που έχει αναλάβει τη δημιουργία, εγκατάσταση και λειτουργία ενός Ολοκληρωμένου Συστήματος Διαχείρισης (MIS) στο Ινστιτούτου, χωρίς να έχει πιστοποιείται από το πρωτόκολλο οριστικής παραλαβής η πλήρης λειτουργικότητα όλων των υποσυστημάτων του, χρησιμοποιώντας μάλιστα κονδύλια του τακτικού προϋπολογισμού χωρίς να προβλέπεται αντίστοιχος κωδικός και χωρίς κυβερνητική έγκριση. Στο τελευταίο Δ.Σ., προχώρησε στην έγκριση της παραλαβής MIS, χωρίς να παραθέτει κανένα στοιχείο για τη λειτουργία του λογισμικού αυτού και χωρίς να πάρει υπόψη τις πλήθος τεκμηριωμένες ενστάσεις που έχουν διατυπωθεί και ανάγκαζαν τα προηγούμενα Δ.Σ. να μην την εγκρίνουν.
Πως προώθησε σύμβαση με την Γαλλική εταιρεία BECIP που θα κάνει αξιολόγηση των πρώτων ερευνητικών αποτελεσμάτων για Πετρέλαια χωρίς να υπάρχει κάνει η Εταιρεία του Δημοσίου που θα μπορούσε να αναθέσει στο ΙΓΜΕ μια τέτοια δραστηριότητα;
Πως τέλος προωθεί στους ερευνητικούς στόχους την έρευνα για την αποθήκευση του CO2 όταν ή αποθήκευση αυτή για μια σεισμογενή χώρα σαν την Ελλάδα από καμία προηγούμενη Διοίκηση του ΙΓΜΕ  δεν είχε θεωρηθεί πρώτης προτεραιότητας;
Όλες οι παραπάνω αποφάσεις προσεγγίζουν ένα ποσό πάνω από 200 χιλ. Ευρώ !!

Τέλος πως ο Πρόεδρος δίνει συνέντευξη τύπου, θαψίματος του Ινστιτούτου, του φορέα, των εργαζόμενων και του Συνδικάτου ενώ σήμερα κρίνεται στην Βουλή η ψήφιση τροπολογίας που στηρίζει η αντιπολίτευση και ΠΑΣΟΚ - ΔΗΜΑΡ; ;

Για μας είναι προφανές ότι ο συγκεκριμένος Πρόεδρος αποτελεί το πολιτικό λαγό της Κυβέρνησης που οραματίζεται και για το ΙΓΜΕ την τύχη της ΕΡΤ. Η Κυβέρνηση δια των αρμόδιων Υπουργών πρέπει να πάρει θέση και οι ηγέτες της συγκυβέρνησης  τις ευθύνες τους.
Αυτή η πολιτική που σήμερα υλοποιείται είναι αντιαναπτυξιακή, αντιερευνητική και απάνθρωπη , ο Λαός αξίζει καλλίτερη αντιμετώπιση.

Ο Πρόεδρος                                                        Ο Γεν. Γραμματέας                                                                                   

Χ. Σμυρνιώτης                                                           Ε. Αραπογιάννης


Δεν υπάρχουν σχόλια: